Nagual Logo
Home
  • Regasire

    Organizația noastră va derula, începând cu luna februarie, proiectul ”Regăsire”, pentru o perioadă de 12 luni. Acesta este un proiect pilot și prima inițiativă privată din județul Olt, cu un buget de aproximativ 50.000 lei, asigurat din surse proprii, demers ce are ca beneficiari persoane diagnosticate cu comportament adictiv (dependență de alcool și droguri).
  • Slatina 650/Gala Laureaților și Gala Superlativelor: Cei mai buni dintre cei buni

    Reprezentantii municipalitatii au acordat diplome de merit mai multor persoane si institutii pentru activitati remarcabile in viata comunitatii.
  • Dincolo de aparențe

    Finantare nerambursabilă în sumă de 18.900 ron din partea Metropolitan Life cu sprijinul United Way România
  • Autismul vorbeste, e timpul sa asculti!

    Asociatia NAGUAL beneficiaza de o finantare nerambursabila de 90 000 ron de la bugetul local al Municipiului Slatina pentru proiectul „Autismul vorbeste, e timpul sa asculti!”
  • Selectie copii terapie ABA

    Asociatia Nagual, cu sprjinul financiar al Club Rotary Slatina va oferi gratuit, timp de 10 luni, 24 ore lunar de terapie comportamentală aplicată la 2 copii diagnosticati cu autism.
  • Cercul Sigurantei

    Primul program de educație parentală acreditat internațional
  • Tarife

  • Angajare psiholog

    Asociatia NAGUAL anunta scoaterea la concurs a unui post de psiholog
  • Liga Solidaritatii

    Asociaţia NAGUAL, în parteneriat cu Asociaţia Pitic Sport, a organizat evenimentul sportiv cu scop caritabil „Liga Solidarităţii”.
  • Turneu caritabil de tenis

    Asociatia NAGUAL a organizat cu sprijinul SCADT SPORTS, în perioada 31 mai - 4 iunie 2012 un turneu caritabil de tenis în localitatea Slatina, judeţul Olt.
  • Cat de bine iti cunosti copilul?

    Programul „Cat de bine iti cunosti copilul?” demarat la nivelul județului Olt este prima initiativă care urmarește atat implementarea unor proceduri cu rol de preventie in sfera sanatatii mintale cat si de detectie timpurie a unor disfunctionalitati de natura psihologica.
  • Evaluare psihologică

    Ce teste folosim
  • Curs formare “Eu ÅŸi copilul meu”

    Centrul Regional de Prevenire, Evaluare şi Consiliere Antidrog Craiova a organizat la Slatina, în perioada 19 – 23 septembrie, în colaborare cu Asociaţia NAGUAL, cursul de formare continuă „Eu şi Copilul Meu”. Cursul s-a adresat psihologilor cu drept de liberă practică în specialitatea psihologie clinică şi educaţională.
  • Centru Integrat de Intervenție

    Asociația NAGUAL a finalizat activitatea de construcție și amenajare interioara a Centrului Integrat de Intervenție
  • Autismul vorbeste, e timpul sa asculti!

    Asociaţia NAGUAL beneficiază de o finanţare nerambursabilă de la bugetul local al Municipiului Slatina pentru proiectul „Autismul vorbeşte, e timpul să asculţi!”.
  • Set poze "Secvente"

    Se pot utiliza in activitatile de interventie la copiii cu autism sau elemente de spectru autist, intarziere de limbaj, ADHD, retard mintal usor si moderat
  • Set poze "Ce este gresit"

    Se pot utiliza in activitatile de interventie la copiii cu autism sau elemente de spectru autist, intarziere de limbaj, ADHD, retard mintal usor si moderat
  • Set poze "Fise pentru colorat"

    Se pot utiliza in activitatile de interventie la copiii cu autism sau elemente de spectru autist, intarziere de limbaj, ADHD, retard mintal usor si moderat
  • Set poze "Emotii"

    Se pot utiliza in activitatile de interventie la copiii cu autism sau elemente de spectru autist, intarziere de limbaj, ADHD, retard mintal usor si moderat
  • Set poze "Partile corpului"

    Se pot utiliza in activitatile de interventie la copiii cu autism sau elemente de spectru autist, intarziere de limbaj, ADHD, retard mintal usor si moderat
  • Abordari teoretice si practice in reintegrarea sociala a persoanelor defavorizate

    Asociaţia NAGUAL organizează marti, 11 octombrie 2011, începând cu ora 10, Simpozionul Naţional cu tema „ABORDĂRI TEORETICE ŞI PRACTICE ÎN REINTEGRAREA SOCIALĂ A PERSOANELOR DEFAVORIZATE” în sala de conferinţe a Consiliului Judeţean Olt.
  • Formare proiect "Educatia este calea spre raspunsul la toate intrebarile"

    Asociaţia NAGUAL este partener naţional în cadrul proiectului strategic „Educaţia este calea spre răspunsul la toate întrebările”, cofinanţat din FONDUL SOCIAL EUROPEAN prin Programul Operaţional Sectorial pentru Dezvoltarea Resurselor Umane 2007 – 2013 – „Investeşte în oameni”.
  • Formare proiect "A new chance" - O noua sansa

    Asociaţia NAGUAL desfăsoară începând cu luna decembrie 2010 proiectul „A new chance” – O nouă şansă. Acesta are în vedere una dintre cele mai importante probleme cu care se confruntă societatea românească şi anume incluziunea socială a persoanelor cu dizabilităţi.
  • Ziua Internationala de Constientizare a Autismului

    Asociaţia NAGUAL, în parteneriat cu Instituţia Prefectului – Judeţul Olt, a organizat în data de 1 aprilie 2011 o serie de evenimente în cadrul campaniei „Light it up blue” care s-a desfăşurat la nivel global şi prin care s-a dorit conştientizarea autismului şi atragerea atenţiei asupra zilei de 2 aprilie (Ziua Internaţională de Conştientizare a Autismului).
  • Povestea Crăciunului în Suflet de Copil

    În data de 15 decembrie 2010 a avut loc evenimentul caritabil „Povestea Crăciunului în Suflet de Copil”, organizat de către Asociaţia NAGUAL în parteneriat cu Instituţia Prefectului – Judeţul Olt, Inspectoratul Şcolar Judeţean Olt, Biblioteca Judeţeană „Ion Minulescu”, Palatul Copiilor „Adrian Băran”, Şcoala Populară de Arte şi Meserii.
  • Cupa Bancarilor la Fotbal - 2010

    Asociaţia NAGUAL, în parteneriat cu Primăria Slatina, a organizat prima ediţie judeţeană a evenimentului sportiv cu scop caritabil „Cupa bancarilor la fotbal”.
  • VESI - Volunteering in Europe and Social Inclusion

    Proiect international care promoveaza voluntariatul in vederea incluziunii sociale a copiilor cu dizabilitati
  • O noua sansa

    Asociatia NAGUAL desfasoara incepand cu luna decembrie 2010 proiectul "A new chance" - O noua sansa. Acesta are în vedere una dintre cele mai importante probleme cu care se confruntă societatea românească şi anume incluziunea socială a persoanelor cu dizabilităţi.
  • Centru educativ multifuncÅ£ional

    Îmbunătăţirea condiţiilor de educaţie pentru copiii cu CES în vederea prevenirii eşecului şi abandonului şcolar prin înfiinţarea unui centru educativ multifuncţional.
  • Dezvoltarea inteligenÅ£ei emoÅ£ionale prin educaÅ£ie raÅ£ional-emotivă ÅŸi comportamentală

    Asociaţia Nagual îşi propune să ajute elevii în a-şi îmbunătăţi abilităţile de gândire critică şi, implicit, de a-şi optimiza sentimentul de autoeficacitate care îi ajută în stabilirea traseului lor vocaţional. La toate acestea, se adaugă utilitatea profilactic-curativă pe care educaţia emoţională o are într-o societate ce necesită atitudine morală.
  • Eveniment caritabil "Natura ne aseamănă, sufletul ne deosebeÅŸte"

    În data de 12 decembrie 2009 a avut loc prima ediţie a evenimentului caritabil anual „Natura ne aseamănă, sufletul ne deosebeşte” organizat de către Asociaţia NAGUAL. Acesta s-a desfăşurat în incinta hotelului Zytto din Slatina.
  • Inaugurare Centru de Zi

    În februarie 2009 a fost inaugurat primul Centru de Zi destinat evaluării şi intervenţiei la copiii cu elemente de spectru autist si tuluburare hiperchinetică.
  • Demarare campanie strangere de fonduri

    Prin această campanie se doreşte colectarea sumei necesare pentru a începe lucrările de amenjare a spaţiilor prevăzute pentru activităţile cu beneficiarii asociaţiei, pentru creşterea vizibilităţii organizaţiei şi pentru informare.
  • Abandonul ÅŸcolar, combătut cu bani europeni

    În cadrul proiectului „Educaţia este calea spre răspunsul la toate întrebările”, derulat de ISJ Olt în parteneriat cu Asociaţia Nagual, CJ Olt şi Casa Corpului Didactic, 80 de cadre didactice sunt pregătite pentru a acţiona împotriva abandonului şcolar.
  • Se aprind luminile albastre la Slatina, pentru copiii cu autism

    Ziua Internaţională de Conştientizare a Autismului nu trece neobservată la Slatina. Pe1 şi 2 aprilie, Asociaţia Nagual organizează o serie de evenimente pentru copiii cu autism.
  • Prefectura Olt, iluminată în albastru pentru copiii cu autism

    Week-end-ul acesta, cu ocazia Zilei Internaţionale de Conştientizare a Autismului - 2 aprilie, Asociaţia Nagual va organiza o serie de evenimente menite să construiască o punte între autism şi normalitate.
  • PoveÅŸti, prăjituri magice ÅŸi licitaÅ£ie publică de brazi în faÅ£a Prefecturii

    Asociaţia Nagual a organizat, ieri, o licitaţie de brazi între orele 17.00 şi 19.00 pe platoul din faţa Instituţiei Prefectului Olt, urmată de o şezătoare cu poveşti şi prăjituri magice la Biblioteca Judeţeană Olt, în care au fost implicate Şcoala nr. 3 şi toate liceele din Slatina.
  • Slatina: Tudor Gheorghe canta gratis pentru copiii autisti

    Tudor Gheorghe, vedetele de televiziune Răzvan şi Dani şi ansamblul folcloric Doina Oltului au acceptat invitaţia Asociaţiei Nagual din Slatina şi vor veni gratis la spectacolul caritabil „Natura ne aseamănă, sufletul ne deosebeşte”.
  • „Nagual“ întinde mâna persoanelor cu probleme de sănătate mintală

    „Până acum nu am vorbit de asociaţia noastră pentru că am vrut mai întâi să arătăm că ne-am apucat de lucru şi cât de serioasă este munca noastră"
Susţine proiectul Nagual
Evaluare psihologica

Ce teste folosim

       Pentru evaluarea copiilor

        Ce câștigi prin evaluarea timpurie a copilului?

        1. Îți formezi o părere obiectivă cu privire la anumite comportamente ale copilului și nu mai ești influențat de părerea subiectivă și neavizat㝠a unora din membrii familiei care pot interpreta în mod eronat că anumite comportamente sunt normale sau anormale.
        2. Reușești să descoperi lumea copilului, cum percepe el mediul și persoanele din jur.
        3. Îți dai seama de rolul și poziția pe care o ai în viața copilului, cum rezonezi afectiv cu el.
        4. Identifici din timp dacă copilul tău are probleme de dezvoltare psihoemoțională și factorii care le favorizează, mențin și declanșează.    
       5. Îți dai seama ce puncte tari și puncte slabe are copilul tău, ce abilități deține, ce îi place să facă, palierele care sunt mai puțin dezvoltate și asupra cărora trebuie intervenit.
        6. Poți orienta copilul mai bine în activitățile educative, în funcție de abilitățile înnăscute și dobândite.
       7. Prin evaluarea psihologică pe o durată de timp mai îndelungată (longitudinală 7 - 10 ani), poți monitoriza evoluția copilului și identifica eventualele derapaje afective și comportamentale (autism, ADHD, tulburări de conduită, depresii, idei sau impulsuri suicidare, dificultăți de adaptare etc.).

    

         Portage este un test de evaluare a nivelului de dezvoltare a copiilor mici (cu vârste de până la 6 ani) care poate fi de ajutor în două mari direcții:

a) ne oferă un reper asupra stadiului global la care ar trebui să se afle copilul la o anumită vârstă și unde anume este copilul în mod real la momentul evaluării (vârsta cronologică / vârsta mentală);

b) evaluarea efectivă a copilului ne poate oferi o imagine destul de exactă asupra zonelor pe care copilul nu le acoperă și unde acesta are nevoie de ajutor (ex. socializare, limbaj, autoservire, cognitiv, motor).

 

       Graficul de dezvoltare Carolina are ca obiectiv urmărirea longitudinală a copilului pentru evaluarea dezvoltării acestuia și a pregătirii lui pentru următoarele trepte de învățământ. Evaluarea se bazează pe observarea unor indicatori comportamentali foarte fini în cinci domenii: competențe sociale, cognitive, de comunicare, motorii fine și motorii brute. Rezultatul evaluării determină evitarea etichetării copiilor, deoarece acesta nu este exprimat sub formă de scoruri sau calificative. Este un instrument de lucru care punctează competențele copiilor ce ar trebui să fie dobândite până la sfârșitul unei anumite perioade de vârstă.

      

        DDE®-2 este o baterie destinată evaluării dislexiei și a disortografiei de dezvoltare. Permite evaluarea nivelului de competență dobândit atât în citire (lectură), cât și în scriere (pentru citire și scriere se face referire doar la aspectele de decodare, nu și la cele referitoare la comprehensiunea unui text și la exprimarea în scris).

 

       Testul Matrici Progresive Color (CPM) este construit pentru a permite o măsurare mai acurată a proceselor intelectuale ale copiilor cu vârsta între 4-11 ani (mai precis a inteligenței nonverbale), ale persoanelor retardate mintal și ale vârstnicilor. Fondul color pe care sunt prezentate problemele atrag atenția și fac testul mai interesant, reducând nevoia instrucțiunilor verbale.

 

       Matrici Progresive Standard (SPM) a fost construit pentru evaluarea inteligenței persoanelor cu vârsta cuprinsă între 6 și 80 de ani. Testul a fost adaptat în peste 60 de culturi și are indicatori psihometrici care atestă valoarea sa în evaluarea inteligenței. Poate fi administrat și persoanelor care nu vorbesc limba română sau care au deficiențe auditive. Deoarece este necesar ca toate persoanele să înțeleagă ceea ce au de făcut, testul poate fi administrat doar individual sau în grupuri de maximum 5 persoane.

 

       Nepsy este o baterie de evaluare neuropsihologică completă, adaptată și validată pe populația românească. Conține 27 de teste neuropsihologice, create special pentru copii, pe baza cercetărilor actuale pentru grupul de vârstă 3-12 ani. NEPSY permite:

  • Evaluarea atenției și funcții executive, memorie și învățare, limbaj, funcționare senzorio-motorie, procesare vizuo-spațială.
  • Diagnoza profilului normal sau atipic de dezvoltare neuropsihologică a copilului.
  • Fundamentarea științifică a intervenției remediale precoce;
  • Analiza longitudinală a dezvoltării neuropsihologice a copilului.

 

       Wisc IV este un test de inteligență pentru copii cu vârste cuprinse între 6 È™i 16 ani,  generează un scor IQ, care reprezintă abilitatea intelectuală generală a unui copil. Poate fi folosit pentru a arăta discrepanÈ›e între inteligenÈ›a unui copil È™i performanÈ›ele sale la È™coală. ÃŽntr-un mediu clinic, dizabilitățile de învățare pot fi diagnosticate prin compararea scorurilor de inteligență cu cele de la un test de realizare. Poate fi folosit ca parte a unei baterii de evaluare pentru a identifica înzestrarea intelectuală, dificultățile de învățare È™i punctele cognitive puternice sau slabe.

 

     Connors 3 este produsul a 40 de ani de cercetări în psihopatologia copilului È™i adolescentului. Este o metodă minuÅ£ioasă, centrată pe evaluarea tulburărilor de deficit de atenÅ£ie È™i de hiperactivitate (ADHD, Attention - Deficit/Hyperactivity Disorder) È™i a problemelor È™i dezechilibrelor frecvent asociate (agresivitate, dificultăţi de învăţare, anxietate, depresie), în rândul copiilor È™i adolescenÅ£ilor. Oferă o evaluare amplă a copiilor cu vârste cuprinse între 6 È™i 18 ani, luând în considerare atât condiÅ£iile sociale, cât È™i pe cele È™colare È™i de acasă ale acestora (relaÅ£iile cu familia, cu persoanele de aceeaÈ™i vârstă È™i funcÅ£ionarea executivă). Este nepreÅ£uit pentru luarea deciziilor în diagnosticul clinic È™i pentru stabilirea eligibilităţii educaÅ£ionale, pentru planificarea È™i monitorizarea intervenÅ£iilor, într-un context de cercetare È™i în scop de screening.

 

       ADOS (Programul de ObservaÈ›ie pentru Diagnosticul Autismului) este recunoscut la nivel internaÈ›ional, drept Golden Standard (standard de aur) pentru evaluarea autismului. Este o evaluare semi-structurată care poate fi utilizată pentru a evalua aproape orice persoană suspectată că ar avea autism, de la copii care nu vorbesc deloc la adulÈ›i care sunt fluenÈ›i verbal. ADOS are la bază operaÈ›ionalizarea criteriilor diagnostice pentru autism È™i pentru tulburări pervazive de dezvoltare din DSM-IV/ICD-10. Cuprinde diverse activități care permit observarea comportamentelor sociale È™i de comunicare asociate cu diagnosticul de tulburare generalizată de dezvoltare. Aceste activități asigură situaÈ›ii standard importante care pot fi întâlnite în sfera cotidiană È™i pot fi reproduse astfel în practica diagnostică.

 

       ABAS II oferă o evaluare comprehensivă, bazată pe norme culese cu grijă, a abilităților adaptative ale persoanelor. Acest instrument are o arie largă de utilitate, aplicându-se de la nou-născuÈ›i È™i până la vârsta de 89 de ani; poate fi folosit pentru:

  • a evalua deprinderile adaptative ale unei persoane, cât È™i capacitatea acesteia de a trăi independent.
  • diagnosticarea È™i clasificarea anumitor dizabilități sau tulburări (întârzieri de dezvoltare, traume craniene, autism, ADHD, tulburări de È‹nvăţare ÅŸi comportament, insuficienţă senzorială, insuficienţă motorie, demenÈ›e etc.).
  • identificarea punctelor tari È™i a limitelor.
  • a ajuta la documentarea È™i monitorizarea progresului.

         AÅŸa cum sunt măsurate de ABAS-II, deprinderile adaptative sunt definite ca: acele abilităţi practice de zi cu zi care sunt necesare pentru ca persoana să funcÅ£ioneze ÅŸi să corespundă cerinÅ£elor mediului înconjurător, incluzând aici ÅŸi capacitatea de a avea grijă efectiv de propria  persoană în mod independent, dar ÅŸi interacÅ£iunea cu alÅ£i oameni.

 

       Testul Desenul Familiei descrie subiectul în termenii teoriei psihodinamice, ca nivel de dezvoltare psihoafectivă, tip de relaÈ›ii de obiect, precum È™i din punctul de vedere al relaÈ›iilor sale cu mediul, al gradului de adecvare la acesta. ReuÈ™eÈ™te să surprindă:

  • relaÈ›iile cu membrii familiei È™i organizarea acesteia;
  • tipul de relaÈ›ii intra-familiale, în special în cazul copiilor cu parinÈ›i separaÈ›i, recăsătoriÈ›i sau al copiilor care au pierdut un părinte;
  • elementele de identificare cu membrii familiei;
  • tendinÈ›ele de valorizare/devalorizare;
  • organizarea personalității È™i în special a spatÈ›ului psihic (delimitarea Eu/non-Eu, interior/exterior);
  • angoasele, conflictele interne, fantasmele, introiecÈ›iile identificatoare, imago-urile Supra-Eului.

 

       Testul Arborelui se încadrează în categoria instrumentelor clinice de descriere, rezultatele constituind baza unei analize preliminare care nu urmăreste o încadrare conform DSM sau ICD, ci identifică prezenÈ›a unor aspecte precum:

  • întârzierea mintala sub forma retardului parÈ›ial sau a infantilismului pur;
  • simptomele regresive sau fixaÈ›iile la un anumit stadiu de dezvoltare, degenerescenÈ›a;
  • tulburările de gândire sau de atenÈ›ie;
  • existenta unor traumatisme în istoria subiectului.

 

       Testul Desenul Persoanei testul se încadreaza în categoria instrumentelor clinice de descriere, în cadrul general al teoriei psihodinamice, semnalându-se prezenta unor aspecte precum:

  • trăsături asumate în cadrul imaginii de sine È™i conÈ›inuturi proiectate în cadrul relaÈ›iilor obiectale;
  • calitatea relaÈ›iilor între instantele personalității, cu evidenÈ›ierea nucleelor conflictuale È™i intensitatea nevoilor È™i dorintelor subiectului, în special din perspectiva în care imaginea corporala este expresia psihosomatica a multor conflicte intra- si inter--psihice;
  • maniera de adaptare È™i problemele întâmpinate de subiect;
  • tendinÈ›e regresive È™i inhibiÈ›ii în dezvoltarea personalității;

 

       Scenotestul este una dintre cele mai captivante metode proiective de evaluare psihologică pentru copii È™i adolescenÈ›i. Față de modurile clasice de stabilire a diagnosticului evolutiv (teste de dezvoltare, de personalitate sau de stabilire a IQ-ului), Scenotestul oferă o modalitate inovativă de administrare (jocul) È™i o serie de avantaje implicite. Este un test de construcÈ›ie proiectivă, elaborat pentru a clarifica È™i a defini dificultățile È™i problemele neconÈ™tientizate sau trecute cu vederea de persoana evaluată. Realizează o diagnoza prin joc, tocmai pentru că jocul permite persoanei să creeze cu ajutorul suportului testului (cele 16 păpuÈ™i È™i multele materiale aflate la dispoziÈ›ie), un microcosmos corespondent al lumii reale. La acest nivel, psihologul va putea surprinde caracteristicile structurii relaÈ›ionale, interacÈ›iunile de natură conflictuală È™i modalitățile naturale de comunicare È™i exprimare. Datorită selecÈ›iei pe considerente psihanalitice a materialului de joc, Scenotestul are un caracter simbolic, putând exprima alături de realitate È™i temerile È™i dorinÈ›ele subiectului.

 

       Sistem de Evaluare Clinică (SEC) prin modul în care a fost elaborat, reprezintă astăzi unul dintre cele mai avansate – the state of the art – sisteme de psihodiagnostic ÅŸi evaluare clinică validate ÅŸtiinÅ£ific adresate adulÅ£ilor, copiilor sau adolescenÅ£ilor. SEC cuprinde:

  • probe psihologice (5 scale clinice) care evaluează tabloul clinic, focalizate pe cele mai importante componente ale acestuia: distresul, tabloul de tip depresiv ÅŸi de tip anxios. Unele scale (ex. PDA, SRGS) evaluează ÅŸi aspectele care Å£in de starea de sănătate (ex. emoÅ£ii pozitive, emoÅ£ii funcÅ£ionale negative etc), lucru ignorat în majoritatea sistemelor de evaluare clinică existente. Toate aceste probe psihologice au calităţi psihometrice foarte bune, acoperă cea mai mare ÅŸi relevantă parte din tulburările clinice ÅŸi starea de sănătate.
  • probe psihologice (15 scale clinice) care evaluează mecanismele etiopatogenetice/de sanogeneză asociate tablourilor clinice (din DSM)/stării de sănătate. Această asociere a fost stabilită după analizele comprehensive ale literaturii de specialitate (ex. Cochrane Review, Pubmed, PsycInfo), ceea ce îi conferă o validitate ÅŸtiinÅ£ifică remarcabilă. Ele se clasifică în probe psihologice care vizează:
  1. mecanisme etiopatogenetice generale (12 scale clinice), cu rol de vulnerabilitate generală (ex. scheme cognitive, cogniţii iraţionale etc).
  2. mecanisme etiopatogenetice specifice (3 scale clinice), implicate în tulburări specifice (gânduri automate etc).

 

       Chestionar de evaluare a copingului cognitiv-emoÈ›ional (CERQ) este un chestionar multidimensional, construit pentru a identifica strategiile de coping cognitiv-emoÈ›ional, pe care o persoană le foloseÈ™te după ce a trăit anumite evenimente sau situaÈ›ii negative. ÃŽn comparaÈ›ie cu alte chestionare de coping, care nu fac o distincÈ›ie explicită între gândurile unei persoane È™i activitatea sa reală, CERQ se referă în mod exclusiv la gândurile pe care le re o persoană după ce a trăit o experiență negativă. Chestionarul CERQ măsoară frecvenÈ›a utilizării anumitor strategii, prin intermediul a 9 scale de evaluare:

  1. Auto-culpabilizare
  2. Acceptare
  3. Ruminare
  4. Refocalizare pozitivă
  5. Refocalizare pe planificare
  6. Reevaluare pozitivă
  7. Punerea în perspectivă
  8. Catastrofare
  9. Culpabilizarea celorlalți

        Millon® Pre-Adolescent Clinical Inventory (M-PACI) este un instrument comprehensiv special creat pentru a ajuta specialistul în domeniul sănătății mentale să identifice corect problemele psihologice ale copiilor cu vârsta de 9-12 ani. Acesta oferă o viziune integrată, care sintetizează stilurile de personalitate emergente È™i sindroamele clinice, ajutând specialiÈ™tii în detectarea semnelor timpurii ale tulburărilor corespunzătoare Axei I È™i Axei II.

Scalele M-PACI 

Șapte Patternuri de personalitate emergente: 

  1. Supus
  2. Sociabil
  3. ÃŽncrezator
  4. Insubordonat
  5. Conformist 
  6. Inhibat
  7. Instabil 

Șapte Semne clinice curente: 

  1. Anxietate/Frica 
  2. Deficit de atentie 
  3. Tendinte obsesiv-compulsive 
  4. Probleme de conduita 
  5. Comportamente disruptive 
  6. DispoziÈ›ie depresivă - 
  7. Distorsionarea realității

        Millon® Adolescent Clinical Inventory (MACI) este un instrument psihometric de evaluare multiaxială a caracteristicilor de personalitate È™i a sindroamelor clinice la adolescent, conform simptomatologiei DSM-IV. Se adresează perioadei de vârstă 13-19 ani È™i necesită un nivel de înÈ›elegere a cuvântului scris corespunzător clasei a È™asea.

MACI® conÈ›ine 31 de scale care returnează scoruri BR (base rate): 

Doisprezece Patternuri de personalitate (Axa II) însoÈ›ite de câte trei Scale faÈ›etă Grossman. Scalele faÈ›etă Grossman ajută clinicianul să aprofundeze utilitatea MACI® prin identificarea domeniilor cele mai problematice pentru adolescent, oferind astfel un ghid optim pentru terapie È™i consiliere.

Opt Preocupări exprimate, care evaluează sentimentele È™i atitudinile în legătură cu probleme care tind să preocupe majoritatea adolescenÈ›ilor cu probleme: 

  1. Identitate difuză, 
  2. Auto-depreciere, 
  3. Dezaprobare corporală, 
  4. Disconfort sexual, 
  5. Insecuritate în raport cu covârstnicii, 
  6. Lipsa interesului social, 
  7. NeînÈ›elegeri în familie, 
  8. Abuz în copilărie.

Șapte Sindroame clinice frecvent întâlnite la populaÈ›ia adolescentă: 

  1. DisfuncÈ›ii alimentare, 
  2. PredilecÈ›ie spre abuz de substanÈ›e, 
  3. PredispoziÈ›ie spre delincvență, 
  4. TendinÈ›e impulsive, 
  5. Trăiri anxioase, 
  6. Trăiri depresive, 
  7. TendinÈ›e suicidare. 

 

       Pentru evaluarea adulÈ›ilor folosim platforma computerizată de evaluare psihologică CAS++. Aceasta conÈ›ine peste 50 de teste psihologice adaptate È™i etalonate pe populaÈ›ia din România, grupate în cinci categorii principale: Aptitudini cognitive, Aptitudini non-cognitive, Personalitate È™i atitudini, EmoÈ›ii È™i comportamente (scale clinice), Interese È™i valori.

 

 

Alegeti alta limba:
Cumpara din magazinul nostru:
 
© Copyright Asociaţia Nagual. Ne puteţi contact aici