Nagual Logo
Home
  • Regasire

    Organizația noastră va derula, începând cu luna februarie, proiectul ”Regăsire”, pentru o perioadă de 12 luni. Acesta este un proiect pilot și prima inițiativă privată din județul Olt, cu un buget de aproximativ 50.000 lei, asigurat din surse proprii, demers ce are ca beneficiari persoane diagnosticate cu comportament adictiv (dependență de alcool și droguri).
  • Slatina 650/Gala Laureaților și Gala Superlativelor: Cei mai buni dintre cei buni

    Reprezentantii municipalitatii au acordat diplome de merit mai multor persoane si institutii pentru activitati remarcabile in viata comunitatii.
  • Dincolo de aparențe

    Finantare nerambursabilă în sumă de 18.900 ron din partea Metropolitan Life cu sprijinul United Way România
  • Autismul vorbeste, e timpul sa asculti!

    Asociatia NAGUAL beneficiaza de o finantare nerambursabila de 90 000 ron de la bugetul local al Municipiului Slatina pentru proiectul „Autismul vorbeste, e timpul sa asculti!”
  • Selectie copii terapie ABA

    Asociatia Nagual, cu sprjinul financiar al Club Rotary Slatina va oferi gratuit, timp de 10 luni, 24 ore lunar de terapie comportamentală aplicată la 2 copii diagnosticati cu autism.
  • Cercul Sigurantei

    Primul program de educație parentală acreditat internațional
  • Tarife

  • Angajare psiholog

    Asociatia NAGUAL anunta scoaterea la concurs a unui post de psiholog
  • Liga Solidaritatii

    Asociaţia NAGUAL, în parteneriat cu Asociaţia Pitic Sport, a organizat evenimentul sportiv cu scop caritabil „Liga Solidarităţii”.
  • Turneu caritabil de tenis

    Asociatia NAGUAL a organizat cu sprijinul SCADT SPORTS, în perioada 31 mai - 4 iunie 2012 un turneu caritabil de tenis în localitatea Slatina, judeţul Olt.
  • Cat de bine iti cunosti copilul?

    Programul „Cat de bine iti cunosti copilul?” demarat la nivelul județului Olt este prima initiativă care urmarește atat implementarea unor proceduri cu rol de preventie in sfera sanatatii mintale cat si de detectie timpurie a unor disfunctionalitati de natura psihologica.
  • Evaluare psihologică

    Ce teste folosim
  • Curs formare “Eu ÅŸi copilul meu”

    Centrul Regional de Prevenire, Evaluare şi Consiliere Antidrog Craiova a organizat la Slatina, în perioada 19 – 23 septembrie, în colaborare cu Asociaţia NAGUAL, cursul de formare continuă „Eu şi Copilul Meu”. Cursul s-a adresat psihologilor cu drept de liberă practică în specialitatea psihologie clinică şi educaţională.
  • Centru Integrat de Intervenție

    Asociația NAGUAL a finalizat activitatea de construcție și amenajare interioara a Centrului Integrat de Intervenție
  • Autismul vorbeste, e timpul sa asculti!

    Asociaţia NAGUAL beneficiază de o finanţare nerambursabilă de la bugetul local al Municipiului Slatina pentru proiectul „Autismul vorbeşte, e timpul să asculţi!”.
  • Set poze "Secvente"

    Se pot utiliza in activitatile de interventie la copiii cu autism sau elemente de spectru autist, intarziere de limbaj, ADHD, retard mintal usor si moderat
  • Set poze "Ce este gresit"

    Se pot utiliza in activitatile de interventie la copiii cu autism sau elemente de spectru autist, intarziere de limbaj, ADHD, retard mintal usor si moderat
  • Set poze "Fise pentru colorat"

    Se pot utiliza in activitatile de interventie la copiii cu autism sau elemente de spectru autist, intarziere de limbaj, ADHD, retard mintal usor si moderat
  • Set poze "Emotii"

    Se pot utiliza in activitatile de interventie la copiii cu autism sau elemente de spectru autist, intarziere de limbaj, ADHD, retard mintal usor si moderat
  • Set poze "Partile corpului"

    Se pot utiliza in activitatile de interventie la copiii cu autism sau elemente de spectru autist, intarziere de limbaj, ADHD, retard mintal usor si moderat
  • Abordari teoretice si practice in reintegrarea sociala a persoanelor defavorizate

    Asociaţia NAGUAL organizează marti, 11 octombrie 2011, începând cu ora 10, Simpozionul Naţional cu tema „ABORDĂRI TEORETICE ŞI PRACTICE ÎN REINTEGRAREA SOCIALĂ A PERSOANELOR DEFAVORIZATE” în sala de conferinţe a Consiliului Judeţean Olt.
  • Formare proiect "Educatia este calea spre raspunsul la toate intrebarile"

    Asociaţia NAGUAL este partener naţional în cadrul proiectului strategic „Educaţia este calea spre răspunsul la toate întrebările”, cofinanţat din FONDUL SOCIAL EUROPEAN prin Programul Operaţional Sectorial pentru Dezvoltarea Resurselor Umane 2007 – 2013 – „Investeşte în oameni”.
  • Formare proiect "A new chance" - O noua sansa

    Asociaţia NAGUAL desfăsoară începând cu luna decembrie 2010 proiectul „A new chance” – O nouă şansă. Acesta are în vedere una dintre cele mai importante probleme cu care se confruntă societatea românească şi anume incluziunea socială a persoanelor cu dizabilităţi.
  • Ziua Internationala de Constientizare a Autismului

    Asociaţia NAGUAL, în parteneriat cu Instituţia Prefectului – Judeţul Olt, a organizat în data de 1 aprilie 2011 o serie de evenimente în cadrul campaniei „Light it up blue” care s-a desfăşurat la nivel global şi prin care s-a dorit conştientizarea autismului şi atragerea atenţiei asupra zilei de 2 aprilie (Ziua Internaţională de Conştientizare a Autismului).
  • Povestea Crăciunului în Suflet de Copil

    În data de 15 decembrie 2010 a avut loc evenimentul caritabil „Povestea Crăciunului în Suflet de Copil”, organizat de către Asociaţia NAGUAL în parteneriat cu Instituţia Prefectului – Judeţul Olt, Inspectoratul Şcolar Judeţean Olt, Biblioteca Judeţeană „Ion Minulescu”, Palatul Copiilor „Adrian Băran”, Şcoala Populară de Arte şi Meserii.
  • Cupa Bancarilor la Fotbal - 2010

    Asociaţia NAGUAL, în parteneriat cu Primăria Slatina, a organizat prima ediţie judeţeană a evenimentului sportiv cu scop caritabil „Cupa bancarilor la fotbal”.
  • VESI - Volunteering in Europe and Social Inclusion

    Proiect international care promoveaza voluntariatul in vederea incluziunii sociale a copiilor cu dizabilitati
  • O noua sansa

    Asociatia NAGUAL desfasoara incepand cu luna decembrie 2010 proiectul "A new chance" - O noua sansa. Acesta are în vedere una dintre cele mai importante probleme cu care se confruntă societatea românească şi anume incluziunea socială a persoanelor cu dizabilităţi.
  • Centru educativ multifuncÅ£ional

    Îmbunătăţirea condiţiilor de educaţie pentru copiii cu CES în vederea prevenirii eşecului şi abandonului şcolar prin înfiinţarea unui centru educativ multifuncţional.
  • Dezvoltarea inteligenÅ£ei emoÅ£ionale prin educaÅ£ie raÅ£ional-emotivă ÅŸi comportamentală

    Asociaţia Nagual îşi propune să ajute elevii în a-şi îmbunătăţi abilităţile de gândire critică şi, implicit, de a-şi optimiza sentimentul de autoeficacitate care îi ajută în stabilirea traseului lor vocaţional. La toate acestea, se adaugă utilitatea profilactic-curativă pe care educaţia emoţională o are într-o societate ce necesită atitudine morală.
  • Eveniment caritabil "Natura ne aseamănă, sufletul ne deosebeÅŸte"

    În data de 12 decembrie 2009 a avut loc prima ediţie a evenimentului caritabil anual „Natura ne aseamănă, sufletul ne deosebeşte” organizat de către Asociaţia NAGUAL. Acesta s-a desfăşurat în incinta hotelului Zytto din Slatina.
  • Inaugurare Centru de Zi

    În februarie 2009 a fost inaugurat primul Centru de Zi destinat evaluării şi intervenţiei la copiii cu elemente de spectru autist si tuluburare hiperchinetică.
  • Demarare campanie strangere de fonduri

    Prin această campanie se doreşte colectarea sumei necesare pentru a începe lucrările de amenjare a spaţiilor prevăzute pentru activităţile cu beneficiarii asociaţiei, pentru creşterea vizibilităţii organizaţiei şi pentru informare.
  • Abandonul ÅŸcolar, combătut cu bani europeni

    În cadrul proiectului „Educaţia este calea spre răspunsul la toate întrebările”, derulat de ISJ Olt în parteneriat cu Asociaţia Nagual, CJ Olt şi Casa Corpului Didactic, 80 de cadre didactice sunt pregătite pentru a acţiona împotriva abandonului şcolar.
  • Se aprind luminile albastre la Slatina, pentru copiii cu autism

    Ziua Internaţională de Conştientizare a Autismului nu trece neobservată la Slatina. Pe1 şi 2 aprilie, Asociaţia Nagual organizează o serie de evenimente pentru copiii cu autism.
  • Prefectura Olt, iluminată în albastru pentru copiii cu autism

    Week-end-ul acesta, cu ocazia Zilei Internaţionale de Conştientizare a Autismului - 2 aprilie, Asociaţia Nagual va organiza o serie de evenimente menite să construiască o punte între autism şi normalitate.
  • PoveÅŸti, prăjituri magice ÅŸi licitaÅ£ie publică de brazi în faÅ£a Prefecturii

    Asociaţia Nagual a organizat, ieri, o licitaţie de brazi între orele 17.00 şi 19.00 pe platoul din faţa Instituţiei Prefectului Olt, urmată de o şezătoare cu poveşti şi prăjituri magice la Biblioteca Judeţeană Olt, în care au fost implicate Şcoala nr. 3 şi toate liceele din Slatina.
  • Slatina: Tudor Gheorghe canta gratis pentru copiii autisti

    Tudor Gheorghe, vedetele de televiziune Răzvan şi Dani şi ansamblul folcloric Doina Oltului au acceptat invitaţia Asociaţiei Nagual din Slatina şi vor veni gratis la spectacolul caritabil „Natura ne aseamănă, sufletul ne deosebeşte”.
  • „Nagual“ întinde mâna persoanelor cu probleme de sănătate mintală

    „Până acum nu am vorbit de asociaţia noastră pentru că am vrut mai întâi să arătăm că ne-am apucat de lucru şi cât de serioasă este munca noastră"
Susţine proiectul Nagual
Formare proiect "A new chance" - O noua sansa

AsociaÅ£ia NAGUAL desfăsoară începând cu luna decembrie 2010 proiectul a€žA new chancea€ a€“ O nouă ÅŸansă. Acesta are în vedere una dintre cele mai importante probleme cu care se confruntă societatea românească ÅŸi anume incluziunea socială a persoanelor cu dizabilităţi.

   

             AsociaÅ£ia NAGUAL desfăsoară începând cu luna decembrie 2010 proiectul „A new chance” – O nouă ÅŸansă. Acesta are în vedere una dintre cele mai importante probleme cu care se confruntă societatea românească ÅŸi anume incluziunea socială a persoanelor cu dizabilităţi.

            Una din activităţile importante din cadrul proiectului o reprezintă identificarea ÅŸi asimilarea unor tehnici specifice de lucru cu copiii cu autism sau elemente de spectru autist. Astfel, în perioada aprilie – iulie 2011, 12 specialiÅŸti (8 din cadrul AsociaÅ£iei NAGUAL ÅŸi 4 din cadrul FundaÅ£iei de Abilitare SperanÅ£a) participă la un curs de 100 de formare în „Tehnici de psihoterapie cognitiv-comportamentală ÅŸi analiză comportamentală aplicată în tulburările de spectru autist”. Cursul este acreditat cu 15 credite de Colegiul Psihologilor din România ÅŸi se derulează sub coordonarea ÅŸtiinÅ£ifică a prof.univ.dr. Daniel David. Acesta este susÅ£inut de Anca Neagu, psihoterapeut ÅŸi consultant ABA, acreditat BCBA (Board Certified Behavior Analyst).  

            Tematica cursului:

1.  Identificarea ÅŸi înÅ£elegerea aprofundată a caracteristicilor copiilor cu tulburări de spectru autist:

  • Particularităţile limbajului;
  • Dezvoltarea cognitivă;
  • Caracteristici comportamentale;
  • Tulburările de integrare senzorială;
  • Dificultăţi în relaÅ£ionare/socializare;

2.   Evaluarea abilităţilor – prezentarea chestionarului “The Carolina Curriculum for Infants and Toddlers with Special Needs” – aplicare ÅŸi interpretare.

3.   Descrierea principiilor analizei comportamentale aplicate:

  • Ce este analiza comportamentală?
  • Arii de aplicabilitate ale analizei comportamentale;
  • Cum se formează comportamentul uman – principiile învăţării;
  • Tehnici utilizate în analiza comportamentală;

4.   Analiza comportamentală aplicată în tulburările de spectru autist:

  • Ce este DT (Discrete Trial)?
  • Principiile recompensării;
  • Promptarea ÅŸi diminuarea prompturilor;
  • ÃŽnvăţarea discriminării;
  • Modelarea ÅŸi înlănÅ£uirea;
  • Tehnici de modelare comportamentală;
  • Evaluarea situaÅ£iei de învăţare;
  • Generalizare ÅŸi menÅ£inere.

5.   Metode de colectare a datelor.

6.   Abordarea piramidală în terapia de recuperare a tulburărilor de spectru autist:

  • Comunicare funcÅ£ionala ÅŸi abilităţi sociale;
  • Schimbarea comportamentelor neadecvate;
  • Sistemul de recompense;
  • Obiective funcÅ£ionale.

7.   Prezentare studii de caz – prezentare video, filme cu sesiune de terapie.

8.   Alcătuirea planului de intervenÅ£ie:

  • Cum alegem programele de terapie?
  • Prezentarea programelor terapeutice pe etape de dezvoltare;
  • Analizarea programelor terapeutice în funcÅ£ie de abilităţi:
  • Dezvoltarea limbajului receptiv;
  • Dezvoltarea limbajului expresiv;
  • Dezvoltarea comunicării;
  • Dezvoltarea socializării;
  • Dezvoltarea abilităţilor cognitive;
  • Dezvoltarea independenÅ£ei ÅŸi autonomiei personale.

9.   Verbal behavior – Comportament verbal:

  • Mand;
  • Tacts;
  • Intraverbal;

10.   Construirea programelor pentru dezvoltarea limbajului expresiv.

11.   Comunicare funcÅ£ională.

12.   Analiza funcÅ£ională a comportamentelor.

13.   Tehnici de modelare a comportamentului:

  • Tehnici de utilizare a recompensei (Differential reinforcement, Positive reinforcement, Negative reinforcement, Differential Reinforcement for Other behaviors, Differential Reinforcement for Alternative behaviors);
  • Tehnici de utilizare a pedepsei;
  • Extinctie;
  • Modelare;
  • ÃŽnlănÅ£uire;

14.  Descrierea caracteristicilor persoanelor cu Sindromul Asperger ÅŸi Autism înalt funcÅ£ional:

  • Particularităţi identificate pe etape de vârstă – copilul ÅŸi adolescentul;
  • Diagnostic diferenÅ£ial;
  • Strategii compensatorii ÅŸi de adaptare la „a fi diferit”;

15. Chestionare şi scale aplicate în Sindromul Asperger.

16. Principii de psihoterapie cognitiv comportamentala:

  • Formele de gândire distorsionată;
  • Abordarea gândurilor negative;

17.   Particularităţi ale tehnicilor TCC aplicate în aceste tulburări:

  • RelaÅ£ia psihoterapeutică;
  • PaÅŸii demersului terapeutic;
  • Teoria minÅ£ii;
  • EducaÅ£ia afectivă;
  • Distorsiunile cognitive;
  • Dezvoltarea conÅŸtientizării de sine;
  • Comunicare ÅŸi relaÅ£ionare;
  • Anxietatea;
  • Management comportamental;
  • Tehnici de relaxare.

18.   ExerciÅ£ii ÅŸi jocuri de rol pentru dezvoltarea diferitelor abilitati.

19.   Prezentare studii de caz.

20.   Integrarea copiilor cu tulburări de spectru autist în grădiniÅ£e ÅŸi ÅŸcoli normale:

  • CunoÅŸtinte necesare “umbrei” în vederea integrării copilului cu tulburare de spectru autist în grădiniţă/ÅŸcoală;
  • AtribuÅ£iile educatoarei – ce trebuie să facă educatoarea atunci când are în clasă un copil cu tulburare de spectru autist?
  • Abilităţi/achiziÅ£ii minime necesare copilului pentru a începe lucrul la grădiniţă;
  • Obiectivele generale de atins în ÅŸcoli/grădiniÅ£e ÅŸi modalităţi de interventie pentru atingerea lor;
  • RelaÅ£ia între dezvoltarea cognitiva, teoria minÅ£ii ÅŸi integrarea socială;
  • Modalităţi de prompt la grădinţă/dependenÅ£a de prompt/reducerea promptului – când se retrage „umbra”?
  • Comportamentele neadecvate în grupul de copii ÅŸi modalităţi de intervenÅ£ie;
  • Colectarea datelor referitor la comportamentele neadecvate ÅŸi abilităţile care trebuie dezvoltate la grădiniţă/ÅŸcoală;
  • Sistemul de recompensare ÅŸi aplicarea lui la grădiniţă/ÅŸcoală;
  • DiferenÅ£e în stabilirea obiectivelor integrării copiilor cu Sindrom Asperger/Autism înalt funcÅ£ional ÅŸi a celor cu autism infantil sau retard asociat;

21.   Importanta susÅ£inerii terapeutice după ce copilul a ieÅŸit din programul de recuperare.

Alegeti alta limba:
Cumpara din magazinul nostru:
 
© Copyright Asociaţia Nagual. Ne puteţi contact aici